Teraz czytam...

"Kiedy odszedłeś" Jojo Moyes
"Szeptucha" Katarzyna Berenika Miszczuk

poniedziałek, 10 czerwca 2013

zakupy...

   Mam tak, że raz w miesiącu robię sobie prezent w postaci nowej książki, i właśnie wczoraj był ten dzień (zwykle jest to 10-ty, bo w tym dniu bywam na mieście). Najpierw w "Składnicy Taniej Książki" nabyłam dwie książki wydawnictwa "Reader's Digest" z serii Książki Wybrane i jakież było moje zdziwienie, gdy przeglądając internet odkryłam, że książki, które od jakiegoś czasu gromadzę po 8-12 zł, w tym wydawnictwie kosztują 89,90! Miło mnie to zaskoczyło, że w Krakowie jest takie miejsce gdzie można coś kupić za naprawdę niezłe pieniądze.
   Ale to dopiero początek prezentu, bo wczoraj to naprawdę poszalałam i w "Matrasie", do którego weszłam szukając "Bezdomnej", nabyłam jeszcze "Żniwo gniewu" i "Chustkę". Teraz tylko siąść z kawą i czytać, bo jest co. Niestety jeszcze trzy tygodnie odrabiania lekcji, robienia śniadanek na wynos i szykowania ubrań. Ten rok był naprawdę męczący i czekam z utęsknieniem na wakacje. Dzieciaki nie będą wstawać o szóstej, nie będę z Lolą męczyć zadań, ślęczeć nad matematyką i polskim. Odpoczniemy wszyscy, naładujemy się pozytywną energią, a ja - matka, żona i kochanka będę bez wyrzutów sumienia mogła czytać i nadrabiać zimowe zaległości.
   A tak na marginesie, to przypomniałam sobie o książce, którą kiedyś czytałam, były chyba nawet dwie części: "Wszyscy mężczyźni..." i "Pieskie życie mojego kota" Karoliny Macios. Czytałam to z przyjemnością, książka naprawdę lekka, przyjemna. Autorka opowiada o młodej, samotnej kobiecie wiodącej życie wyzwolonej singielki. Nigdy nie czytałam "Seksu w wielkim mieście", film też mnie nie wciągnął, ale ta książka stale nasuwała mi skojarzenie z obrazami bohaterek gdzieś tam migających mi w telewizji podczas skakania po kanałach. Jednak Macios zawarła w swoich książkach, coś czego nigdy nie będzie miał "Seks w ..." - jest to magia, urok i atmosfera mojego kochanego Krakowa. Autorka dobrze zna to miasto, bo pisze o nim tak, że po przeczytaniu książek chce się iść na kawę, piwo do knajpki na Kazimierzu czy pochodzić starymi uliczkami w okolicach Rynku i zobaczyć miejsca z opowiadania.
Dobra książka, i ciągle w księgarniach szukam nazwiska autorki, ale jakoś do tej pory nic nowego nie wpadło mi w ręce.
Pieskie życie mojego kota - Macios KarolinaWszyscy mężczyźni mojego kota - Macios Karolina

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz