Teraz czytam...

"Kiedy odszedłeś" Jojo Moyes
"Szeptucha" Katarzyna Berenika Miszczuk

czwartek, 12 września 2013

Trafny wybór...

   Czego jak czego, ale tego, że pierwsza książka dla dorosłych J. K. Rowling to trafny wybór nie mogę powiedzieć. Co prawda nie czytałam Harrego Pottera, bo pierwsza część wydała mi się zbyt dziecinna i nie próbowałam przebrnąć dalej, ale filmy bardzo mi się podobały i oglądałam je z młodzieżą domową po kilka razy. Spodziewałam się więc po autorce czegoś równie porywającego w wersji dla dorosłych, no i rozczarowałam się.
Książkę zamówiłam sobie pod choinkę, niemal świętowałam rozpoczęcie czytania takiej perełki, oczekiwałam emocji jak przy "Jeźdźcu miedzianym", no i niestety nic takiego nie poczułam. Przeczytałam, ale nie mogę nic dobrego powiedzieć o fabule, bo jest nijaka, momentami rwie się - jest niemal chaotyczna. Widać, że autorka umie zbudować ciekawe postacie, ale w książce, która dla mnie nie jest ani sensacją, ani kryminałem, ani obyczajową powieścią a tym bardziej romansem nic z tego nie wynika. Bo co z pięknych charakterystyk bohaterów - namnożonych wręcz nieprzyzwoicie, jak nie można wśród nich znaleźć głównego bohatera, z którym można by się utożsamiać, można by mu kibicować w  rozwoju akcji z jego udziałem. Przecież tutaj tej akcji nie ma żadnej! Rozczarowałam się na maksa, oczekiwałam stopniowania przyjemności, zwrotów fabuły, bohatera, w którym się zakocham, a dostałam bandę mieszkańców jakiejś mieściny, sfrustrowanych, na granicy załamań nerwowych, i tempo rozwoju wydarzeń na poziomie "Mody na sukces".
   Czytam dużo i raczej nie jestem przywiązana do jednego gatunku literackiego. Sięgam głównie po książki obyczajowe, ale z przyjemnością czasem pochłaniam kryminał, historyczne, science-fiction czy fantastykę, ale tej książki zdecydowanie nie polecam. Sama tylko dlatego ją dokończyłam, że nie umiem zostawić takiej książki, czytam "w imię zasad".
Trafny wybór - Joanne Kathleen Rowling

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz