Teraz czytam...

"Kiedy odszedłeś" Jojo Moyes
"Szeptucha" Katarzyna Berenika Miszczuk

wtorek, 21 stycznia 2014

wyznania zakupoholiczki...

   Dziś wrócę do książki, którą kiedyś czytałam w czasie totalnego przesilenia umysłowego. Potrzebowałam odstresowania i dała mi to Sophie Kinsella w "Wyznaniach...", bawiłam się przez dwa wieczory całkiem nieźle, a później również z przyjemnością obejrzałam film. Jednak nie jest to książka, która by mnie wessała swą fabułą, co to to nie.
   Historia młodej kobiety żyjącej w wielkim mieście i zmagającej się z problemami życia codziennego ubarwiona jest dowcipnymi zdarzeniami, wpadkami i pomyłkami. Jednak książka zwróciła moją uwagę na problem jakim jest brak samodzielności młodych ludzi wychowywanych pod kloszem. Rebeka to młoda dziennikarka, bez stabilnej pozycji zawodowej. Stres związany z problemami finansowymi zabija przyjemnością płynącą z zakupów, z posiadania markowych ubrań, butów, rzeczy. Jednak to odprężenie jest tylko chwilowe, bo kolejna apaszka, sweterek poprawiają humor tylko na krótką chwilę, a debet na koncie rośnie. Widać wyraźnie, że bohaterka nie umie sama zorganizować swojego życia, rozwiązać problemów, wpada w nałóg jakim jest robienie zakupów, przeradza się to w chorobę - zakupoholizm.
   Mimo, że to lektura lekka, łatwa i przyjemna to niesie jakieś przesłanie, ostrzega przed nowymi cywilizacyjnymi problemami, chwilowym pocieszeniem płynącym z zakupów i nieuchronnym poczuciem winy związanym z nawarstwiającymi się problemami, nadmiernym zadłużaniem się i nieradzeniem sobie z codziennością. Mogę polecić na zimowe wieczory.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz